Begüm ÖNCÜ'nün 26 Nisan 2024 tarihli yazısı: İnovasyon Ve Yeni Ürün Geliştirme

İnovatif ürün geliştirmek için bazı noktalara dikkat çekmek gerekir. İş süreçlerine iyileştirme imkânı sağlama, mevcut bir ürünün kullanım alanına bağlı olarak fonksiyonalitesinin artırılması ve daha faydalı bir hâle gelmesi ya da aynı çalışmanın hizmetler için sağlanması gibi atılımlar; şirketlerde fark yaratmakta, pazarda rekabete karşı daha dirençli olmayı sağlamakta, en önemlisi şirketin ekonomik düzeyinde olumlu bir artış elde edilmesine olanak tanımaktadır. Şirkete ait var olan bir ürünün yaratıcı, yenilikçi değişiklikler ile güncellenmesi çok önemlidir. Müşterilerin ve pazarın ihtiyacı olan eksiklerin fark edilmesi, detaylara dikkat edilip ürünün hem kalitesinin hem de tercih edilirliğinin artırılması sayesinde şirket açısından pazarda daha sağlam ve güvenilir bir yer edinme, başarılı pazarlama stratejilerinin belirlenmesi, müşteri spektrumunun artırabilmesi gibi pek çok fayda sağlanmış olunur.

Ürün geliştirme aşamasında inovasyon önemli bir başlıktır. Sonuç olarak ürün geliştirme ile inovasyonu bir arada düşünmeliyiz. Buna, var olan ürünlerin eksikleri baz alınarak geliştirilmesi veya tamamen yeni ürünlerin ortaya konması denilebilir. Her iki durumda da müşteri beklentisinin karşılanması, ürünün daha efektif ve faydalı hâle getirilmesi amaçlanır.  

Yeni ürün geliştirme ya da mevcut olan bir ürünün revize edilmesi sırasında bazı süreçler takip edilmelidir. Bunlar; tasarım kriterinin belirlenmesi, fikir ve ihtiyaç analizi yapılarak ürün geliştirme, getirilecek yeniliğin belirlenmesi, fikri daha somut bir hâle getirmek amacıyla mekanik açıdan tasarım süreci, ortaya çıkan fikir ve ürünün uyumu ile uygulanabilirliği analiz edilmesi, geliştirme sonunda somut bir veri ortaya çıkarmak için prototip üretimi yapılması, prototipin gerçekten başarılı oldugunu gözlemleyebilmek için ise test ve doğrulama adımları oluşturulması, yenilikçi-inovatif fikirler sonucunda oluşan ürünün üretime geçmesi, devamlılığının sağlanabilmesi için hızlı imalat süreci kurulması, hızlı imalat sayesinde seri üretime geçilmesi, pazarda tespit edilen açığın pazara sunulmasının hedeflenmesidir. Son olarak kalite kontrol adımıyla müşteri memnuniyeti baz alınarak yeni ürün geliştirme süreci tamamlanmış olur.

Müşterilerilerin beklentilerini anlama, pazardaki eksikliğin fark edilmesi, pazar dinamiklerini yakında takip etme ve teknolojik gelişmeleri entegre edebilme kabiliyetini geliştiren şirketler, bu noktada oldukça başarılı sonuçlar alarak şirketin devamlılığını sağlamış olur. İnovatif ürünler; müşteri sadakatini artıracak, aynı zamanda yeni pazarlara yönelme ve bu alana yatırım yapma imkânı sağlayacaktır. Bu sayede hem şirketin sürdürülebilir büyümesine katkıda bulunulabilir hem de devam ettiği sektörde daha sağlam bir şekilde varlık göstermesi sağlanabilir.

Dolayısıyla ürün geliştirme süreci, işletmenin uzun vadeli başarısı için kritik bir stratejik adımdır. Yenilikçi ve sürekli gelişimini sürdüren ürünler; tüketicilere alternatifler sunar, şirketin rekabet avantajını artırarak pazarda lider konumda kalmasına fırsat tanır. Yeni ürün geliştirme ya da revize etme yaklaşımı, temelde yenilikçi bir duruşu da ön plana çıkarmış olur.

Begüm Öncü

Elektronik Yüksek Mühendisi

TÜSİAV İstanbul İl Koordinatörü

Ticari Hayat Gazatesi Yazar