ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Kelaynaklarda yüksek yavru beklentisi
Kelaynaklarda yüksek yavru beklentisi
Raftinge 'sosyal mesafe' ayarı
Raftinge 'sosyal mesafe' ayarı
Diyabetten bisiklet sürerek kurtuldu
Diyabetten bisiklet sürerek kurtuldu
Sıhhiye Vagonu ziyaretçilerini bekliyor
Sıhhiye Vagonu ziyaretçilerini bekliyor
Kovid-19 hastalarının hemşire robotu 'Atacan' göreve başladı
Kovid-19 hastalarının hemşire robotu 'Atacan' göreve başladı

Hatice KARATAŞ

YENİ GELİR KAPISI SOSYAL MEDYA
27 Mayıs 2020 Çarşamba

 Hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline gelen sosyal medya, kullanıcılarına sosyal ortam sunmanın yanı sıra son yıllarda içeriklerde yapılan güncellemelerle birlikte kazanç sağlayacak alan da yaratmaya başladı. Birçok kişi sosyal medya hesapları üzerinden çeşitli içerikler paylaşarak bu içerikler üzerinden kazanç sağlamaya başladı. Bunun ilk örneklerini Youtube’da görmeye başladık.Youtube’da yayınladıkları videolarla birçok kullanıcı tarafından izlenmeye ve ilgi görmeye başlayan ‘sosyal medya fenomenleri’ ortaya çıktı. Bu fenomenlerin yayınladıkları videoların milyonları bulan izlenme oranları, onlara hem Youtube üzerinden hem de videolara reklam veren markalar üzerinden kazanç sağlamaya başladı. Hal böyle olunca da Youtube’u kazanç kapısı olarak görmeye başlayan birçok insan içerik üreterek Youtube’da fenomen olma çabasına girdi. Bu süreçte pazarlama alanında kullanılan ‘influencer’ kavramı da karşımıza çıkmaya başladı. İnfluencer; sosyal medya hesaplarından herhangi bir ürün hakkındaki deneyimlerini takipçileri ile paylaşarak tanıtımını ve satışını yapan, belirli bir kitleyi etkileme ve yönlendirme gücüne sahip kişi ya da gruplara denmekte. Sosyal medyada binlerce kişi tarafından takip edilen bu kişiler, yaptıkları paylaşımlarda ürünlerin tanıtımlarını yaparak hatırı sayılır sponsor ve reklam gelirleri elde ediyor. Birçok yerde bu fenomenlerin ne kadar kazandığı ile ilgili çeşitli bilgiler yer alıyor. Bu bilgiler birebir gerçeği yansıtmasa da birçok fenomenin yaptıkları paylaşımlardan ve tıklanma oranlarından ciddi paralar kazandığı biliniyor.

Youtube’a bakıldığında 1 milyon takipçisi olan bir fenomenin aylık kazancının 2000 TL ile 5000 TL arasında olduğu belirtiliyor. Elde edilen bu gelir sadece Youtube tarafından fenomene ödenen para. 1 milyon takipçisi olan bir hesabının herhangi bir markanın reklamını yaptığı video için 10.000 TL ile 30.000 TL arasında gelir elde edildiği ifade ediliyor. Takipçi sayısı, tıklanma oranlarına göre kişinin geliri de değişiklik gösterebiliyor. İnstagram’da da kişinin markalardan elde ettiği gelir takipçi sayısına göre değişiklik gösterebiliyor.

Sosyal medya üzerinden yapılan paylaşımlarla ciddi gelirler elde edilmeye başlanmasıyla birlikte, birçok kişi fenomen olmak için farklı içerikler üretmeye başladı. Tabii ki her işte olduğu gibi burada da doğru işi yapmak önemli. Yani her içerik üreten fenomen olacak, binlerce kişi tarafından izlenecek diye bir şey yok. Burada da doğru içerik üretmek ve doğru hedef kitleye hitap etmek önemli. Bunun için bu işi yapmak isteyen kişilerin doğru bir strateji çizmesi gerekiyor.

Hayatta her şeyin zamanla değişmesi gibi iş olanakları da çağın gerekliliklerine göre değişiklik gösteriyor. Teknolojik gelişmelerle birlikte birçok meslek kaybolmaya yüz tutarken birçok yeni iş alanları da ortaya çıkıyor. Fenomenlik de sosyal medya üzerinden oluşturulan bir iş alanına dönüştü. Şimdi birçok kişi gözünü bu alana dikmiş durumda…

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Esra SARI
Esra SARI
YALNIZLIK ÜZERİNE
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
ESNAFIN DURUMU
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
GÖBEKLİTEPE VE NİCELERİ
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
İNEK ŞABAN
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
DIŞ BORCA DİKKAT
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
BİR VAROLUŞ SORUNU OLARAK “HOŞGÖRÜ”
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
TURİZM SEKTÖRÜNÜN EN ZOR YILI
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
CUMHURİYETİN İLK YILLARINDA MİLLİ EKONOMİ ÇABALARI
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
ONLİNE HAYAT
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
TOPARLANMANIN V HALİ
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
CUMHURİYET, DEMOKRASİ VE SİYASİ PARTİLER-1
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
EMPERYALİZMİN TÜRK KORKUSU
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
PYGMALİON ETKİSİ
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
KORONA SÜRECİNDE YAPILAN MERKEZİ SINAVLARININ ÇOCUK VE GENÇLERİMİZE YAŞATTIKLARI
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
ÇAR PUTİN, LİBYA'YI SURİYELİLEŞTİRİRKEN
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
TARIMDA HOBİ MESELESİ
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
MUTLULUK İLE İLGİLİ
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
HİKMET ARAYIŞI
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva