ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA SAĞLIK YAŞAM VİDEOLAR
Japonya, Omicron varyantına karşı karantina koşullarını artırdı
Japonya, Omicron varyantına karşı karantina koşullarını artırdı
Kovid-19 mutasyonlarını  'tam doz aşı' bitirebilir
Kovid-19 mutasyonlarını 'tam doz aşı' bitirebilir
Türkiye, dünyanın en az aşı zayiatı veren ülkesi
Türkiye, dünyanın en az aşı zayiatı veren ülkesi
Türkiye'de 53 milyon 763 bin kişi afet eğitimi aldı
Türkiye'de 53 milyon 763 bin kişi afet eğitimi aldı
Semeru Yanardağı'ndaki patlamada ölü sayısı 13'e çıktı
Semeru Yanardağı'ndaki patlamada ölü sayısı 13'e çıktı

Oğuzhan SARI

OLSA DERT OLMASA DERT
25 Ekim 2021 Pazartesi

Bu mecrada otomobil hakkında birçok yazı yazdım. Kimilerinde otomobilin günümüzde bir ihtiyaç haline geldiğinden bahsettim. İhtiyaç derken, yemek yemek, su içmek gibi değil; burası yanlış anlaşılmasın. Bu açıdan bakıldığında ‘araba lükstür’ gibi bir karşı tez oluşabilir zira.

Bahsettiğimiz şey günümüz koşullarında işini halledebilmek, acil bir şey olduğunda kullanabilmek, bilumum aktiveler için kullanılacak bir araç olarak değerlendiriyorum otomobili. Geçmişin atı, eşeği yahut at arabası gibi bile düşünülebilir bu.

Üretimin daha çok, kolay ve ucuz olduğu günümüz otomobil piyasasında bizim gibi ülkelerin haricinde otomobil gerçekten çok da pahalı bir araç değil. Bugün Avrupa’nın birçok ülkesinde ‘X’ marka bir otomobil misal 20 bin Eurolara satılırken ülkemizde maalesef bu meblağ 200 bin lira üzeri olarak karşımıza çıkmakta. 

Türkiye’de otomobilin pahalı olmasının birden çok sebebi var. Birincisi, ithal mal olduğu için dövize endeksli, bu yüzden hele bu zamanlarda fiyatları tutabilene aşk olsun. İkincisi, Türkiye’deki vergi sistemi. Siz bugün bir sıfır araç alırken en az yüzde 45 ÖTV ödüyorsunuz ki döviz kurundaki hareketlilik nedeniyle yüzde 45 ÖTV’de araç kalmadı desek yeri var. Yakın zamanda yapılan ÖTV düzenlemesinin ömrünün de pek uzun olmadığını belirtmekte fayda var. ÖTV’nin yanında bir de yüzde 18 KDV ödüyorsunuz ve sadece vergilerde dahi araç iki katından fazlasına çıkmış oluyor.

Sıfır araçlardaki bu durum doğal olarak ikinci ele de yansıyor ve en ufak bir yukarı yönlü hareketlilik ikinci elde de kendini gösteriyor. Bunların yanında bugünlerde bir de ‘çip krizi’ meselesi var tabii. Çip krizinden ötürü kimi markalar üretimini düşürüyor. Bu da haliyle fiyatlara yukarı yönlü yansıyor. Malum, az olanın kıymeti çok olur.

Otomobil alırken çekilen onca çile yetmezmiş gibi aldıktan sonra da bin türlü derdi var bunun. Vergisi, kaskosu, zorunlu trafik sigortası, sürekli artan bakım masrafları, bir gördüğün rakamı bir kere daha görme fırsatı bulamadığımız akaryakıt fiyatları derken sahip olduğuna da pişman eder hale geliyor bu şey sizi. İnsanımız; dizel mi benzinli mi? Yoksa LPG’li mi daha tasarruflu diye hesaplaya hesaplaya matematiğini geliştirdi son zamanlarda. Bugün benzin dizelden daha ucuz şaşırtıcı bir şekilde. Ama hiç merak etmeyin bu gece yarısından (25 Ekim pazartesi) itibaren geçerli olmak üzere benzin 44 kuruş zam görüyor. Böylece kısa süreli şaşkınlığı üzerinden atmış olacak vatandaş. Sonrasında yine bekleriz artık, hangisine ne kadar zam gelecek diye. 

Şimdi şöyle düşünenler olabilir; ‘toplu taşımayı kullan, özel araba şart mı?’ Toplu taşıma araçlarının suyla çalıştığını veya otobüsçüler ve dolmuşçuların parayla işi gücü olmadığını düşünürsek bu mantıklı gelebilir. Gel gör ki bu mümkün değil. Bu adamlarda akaryakıt zamlarından etkileniyorlar ve her çalışan gibi bu işi para için yapıyorlar. Ankara’da son dönemlerde hem özel halk otobüsçüleri hem de minibüsçüler zam isteklerini ardı ardına sıralıyorlar.

Yazının başlığında, ‘Olsa dert, olmasa dert’ dedim. Dert ki ne dert. Nereden baksan olmuyor, neresinden tutsan elinde kalıyor. Sonumuz hayrola…

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
TÜRKİYE’DE ENGELLİ OLMAK
Esra SARI
Esra SARI
SMA TARAMASI ZORUNLU HALE GELECEK
Murat BALCI
Murat BALCI
YENİ VİRÜS BELAMIZ OMICRON
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
TEKRAR GÜZEL GÜNLERE MERHABA DİYEBİLMEK
Burak BALCI
Burak BALCI
SANAL YATA 650 BİN DOLAR ÖDEDİ!
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
TRABZON TEHCİRİ YARGILAMASI-III
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
EKONOMİDE ANORMALLİKLER
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
COVİD-22?
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
TOPLUMSAL CİNSİYET, KADINA YÖNELEN ŞİDDET…
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
GERİ DÖNÜŞÜMDE ÖNEMLİ ADIM
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
SOÇİ'DE ÜÇLÜ ZİRVE
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
KADINA YÖNELİK ŞİDDETLE MÜCADELE
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
TUTSAK BİRİKİM
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
SÖZÜ MERT DEVLET SERT
Nimet KÜLTEKİN
Nimet KÜLTEKİN
KANSERDEN KORUNMAK İÇİN BESLENME ÖNERİLERİ
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
ELEŞTİRİ VE TENKİTTE USUL
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
İNSANLIK ALEMİNE MERTEBELER HAKİMDİR
Bekir ATACAN
Bekir ATACAN
FRANSA’YA KARŞI ÇOK FRANSIZ MI KALIYORUZ?
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
ZITLIKLAR
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
NOMOFOBİ
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
DAHA MUTLU HİSSETMENİZ İÇİN
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
FERGANA VADİSİ’NDEN TÜRK BİRLİĞİNE
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
ÜLKENİN KALKINMASINDA SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ ÖNEMİ
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
BİSİKLET KÜLTÜRÜ
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Sağlık Yasam
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva