ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA SAĞLIK YAŞAM VİDEOLAR
'Kırmızı uyarı' verilen iller için alınan tedbirler
'Kırmızı uyarı' verilen iller için alınan tedbirler
TİSK'ten asgari ücret açıklaması
TİSK'ten asgari ücret açıklaması
Cumhurbaşkanlığı Kabinesi toplandı
Cumhurbaşkanlığı Kabinesi toplandı
Kırkpınar'ın kültürel meşalesi 661 yıldır yanıyor
Kırkpınar'ın kültürel meşalesi 661 yıldır yanıyor
NASA'dan bir ilk
NASA'dan bir ilk

Nimet KÜLTEKİN

MEVSİM GEÇİŞLERİNDE BESLENME
12 Mayıs 2022 Perşembe

Mevsim geçişlerinde hava değişimi; metabolizma hızımızın değişmesine, bağışıklığımızın düşmesine, yorgunluk ve halsizliğimizin artmasına dolayısıyla hastalıklara yakalanma ihtimalimizin artmasına neden olmaktadır. 

Ayrıca oluşan halsizlik ve isteksizliğin yarattığı mutsuzluk sonucu aşırı yemek yeme isteği de uyanabilmektedir.  

Bu günleri hastalanmadan geçirmek için beslenmemize ve su tüketimimize özellikle dikkat etmemiz gerekiyor.

•Beslenmemizde her zaman söylediğimiz gibi ilk dikkat etmemiz gereken şey besin çeşitliliği. Sağlıklı bir vücut için karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve mineraller ve sudan oluşan 50 çeşit besin ögesini tüketmemiz gerekiyor.  

Bu nedenle tek tip bir besin veya besin grubu yerine et, tavuk, balık, süt, yumurta, sebze ve meyve gibi besinlere diyetimizde yer vermeliyiz.

•Mevsim geçişlerinde vücut direncimizi artırmak için; A, C, E vitaminleri, selenyum, çinko, magnezyum gibi mineraller ile Omega 3 yağ asitlerinden yeteri kadar almak gerekiyor. 

•A, C, E vitaminleri için günde ortalama 5 porsiyon sebze ve meyve tüketerek gerekli vitamin ve mineralleri sağlayabiliriz. 

Sarımsak, soğan, sivri biber, domates, limon, çilek, kivi, elma gibi sebze ve meyvelere zeytinyağı, ceviz içi, çiğ fındık, çiğ badem, avokado, gibi sağlıklı yağlara beslenmenizde mutlaka yer verin.

•Bağışıklığımızın güçlenmesine yardımcı olan çinko ve selenyum mineralleri başta olmak üzere yeterli mineral alımı da hastalıklara karşı bağışıklık sistemini güçlendirmektedir. Bunun için ise taze balık, çiğ kuruyemişler, kurubaklagilleri tüketmeye çalışın.

•Birçok olumlu etkisinin yanı sıra Omega 3 bağışıklık sistemini de güçlendirmektedir. 

Bu sebeple Omega 3 kaynağı olan balık, ceviz, semizotu ve yeşil yapraklı sebzeleri tüketmeye çalışın. 

•Her zaman olduğu gibi mevsim geçişlerinde de yeterli seviyede su içmek oldukça önemli. Günde 8-10 bardak su tüketmemiz vücudumuzun sağlıklı bir şekilde çalışmaya devam etmesine ve toksinlerin vücuttan atılmasına yardımcı olacaktır.  

•Kahveyi az, bitki çaylarını daha çok tüketin. Mevsim değişikliğiyle gelen yorgunluktan kurtulmak için sürekli kahve içilmemelidir. 

Aşırı kahve tüketimi vücuda giren fazla kafein alınmasına neden olur. 

Fazla alınan kafein bir süre sonra yorgunluk ve halsizliklerin artmasına sebep olabilir. Bu yüzden kahve tüketimini günde 2-3 fincanla sınırlayın. 

Eğer herhangi bir sağlık probleminiz yoksa kahve yerine günde 2 kupa bitki çayı tercih edebilirsiniz.

•Uyku düzeni mevsim geçişlerinde yorgunluk ve halsizliklerin önlenmesi için daha da önem kazanıyor. 

Uyku düzenimize dikkat etmemiz ve uyku sürelerini çok artırıp azaltmamamız bu süreçte önem taşıyor. 

•Son olarak fiziksel aktiviteyi ihmal etmememiz gerekli. Mevsim geçişlerinde artabilen iştahımızı dengelemek ve bahar yorgunluğuna karşı gelebilmek için normalden daha fazla hareket etmeye çalışın.

Sağlıklı günler diliyorum.  

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
TATİL Mİ? O DA NE?
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
'MİLLET İTTİFAKI'NIN ÖNERİSİ: 'FRANSIZ YARIBAŞKANLIK MODELİ'
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
KADINLAR EN ÇOK PSİKOLOJİK ŞİDDETE MARUZ KALMIŞ
Fatmanur ÇOLAK
Fatmanur ÇOLAK
EVLİLİKTE MUTLULUĞUN SIRRI NEDİR?
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
KAYIP SURİYELİLER
Esra SARI
Esra SARI
KİTAP ALMAK BİLE ZOR
Murat BALCI
Murat BALCI
ENFLASYON TATİLİ DE VURDU
Nesrin YARIM ÖZOĞLU
Nesrin YARIM ÖZOĞLU
GERÇEKTEN BUĞDAY SORUNU YAŞANIR MI?
Merve ŞAFAK ERGÜN
Merve ŞAFAK ERGÜN
DOĞRU BİLİNEN DİYET EFSANELERİ
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
KRİZ YENİ FIRSATLAR DOĞURUYOR DERKEN
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
TÜRKİYE, HEPİMİZDEN BÜYÜKTÜR! (SİYASETİN PROGRAMINDA NELER OLMALIDIR?)
Ebru BALIKÇI
Ebru BALIKÇI
SINAVI BAŞARIYLA GEÇENLER
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
İTTİHAT VE TERAKKİ ÜYELERİNİN YARGILANMALARI-IX
Kadriye CİRİTCİ
Kadriye CİRİTCİ
GÖNÜL ALMAK
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
GIDA İSRAFINA DİKKAT
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
İSLÂM'DA İLK ORTAYA ÇIKAN FARKLI SİYASİ EKOLLER
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
İŞ İNSANI FESİH ZEKİ MERT’İN BAŞARISI…
Nimet KÜLTEKİN
Nimet KÜLTEKİN
MEVSİM GEÇİŞLERİNDE BESLENME
Burak BALCI
Burak BALCI
NÜKLEER SAVAŞI ÖNLEDİ, EMEKLİ EDİLDİ, SESSİZCE ÖLDÜ!
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
HEZEYAN
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
DİN İLE YOLLARIMIZI YİTİRDİK
Bekir ATACAN
Bekir ATACAN
FRANSA’YA KARŞI ÇOK FRANSIZ MI KALIYORUZ?
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
ZITLIKLAR
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
NOMOFOBİ
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
DAHA MUTLU HİSSETMENİZ İÇİN
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
FERGANA VADİSİ’NDEN TÜRK BİRLİĞİNE
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
ÜLKENİN KALKINMASINDA SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ ÖNEMİ
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
BİSİKLET KÜLTÜRÜ
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Sağlık Yasam
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva