ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
Diyarbakır'da silahlı kavga: 5 ölü 8 yaralı
Diyarbakır'da silahlı kavga: 5 ölü 8 yaralı
Zam pazarlığında yasal süre doldu
Zam pazarlığında yasal süre doldu
25 yıldır kemençe yapıyor
25 yıldır kemençe yapıyor
Kurban'da kaçan koyun 9 gün sonra bulundu
Kurban'da kaçan koyun 9 gün sonra bulundu
Edirne açıklarında 49 düzensiz göçmen yakalandı
Edirne açıklarında 49 düzensiz göçmen yakalandı

Duran AKKAYA

HİBRİT SATIŞLARI ARTTI
16 Nisan 2019 Salı

Bilindiği üzere hibrit otomobil, özellikle trafiğin yoğun olduğu anlarda aracın benzin motorunun yerine, elektrik motoruyla çalışmasını sağlayarak, yakıt tüketiminde önemli tasarruf sağlayan otomobillere deniyor. Bu otomobillerin üretilmesindeki amaç, benzin sarfiyatını azaltmaktır. Bunu sağlamak için de sıkışık trafik, düşük hız gibi durumlarda benzin motoru yerine elektrik motorunu kullanmakta ve bu sayede 0 (sıfır) emisyon salınımı sağlamaktadır. Elektrik motorunun çalışması için gerekli enerji, benzin motoru çalıştığı zamanlarda ya da frenleme sırasında akü ile şarj edilmektedir.

Bu amaç ve özelliklerle üretilen hibrit otomobiller, birçok avantajı da beraberinde getirmektedir. Bu avantajlardan biri, hibrit araçların özelliklerine baktığınızda da anlaşılacağı üzere, yakıt tüketiminin düşük olmasıdır. Bunun dışında, bu araçların emisyon değerleri, diğer otomobillere göre daha düşüktür. Genellikle İlk hızlanmalarda elektrik motorundan destek alırlar ve bir destek motoruna sahip oldukları için çabuk yıpranmazlar. 

Tabii, hibrit otomobillerin bu avantajlarının yanında, dezavantajları da vardır. Bu dezavantajlardan ilki ve en önemlisi, elbette fiyatlarının yüksek olmasıdır. Diğer taraftan, tamir ve bakım masrafları diğer araçlara göre daha yüksek maliyettedir. Bir diğer dezavantaj ise, yaygın oto servis ağının bulunmamasıdır.

Hibrit araçların avantaj ve dezavantajlarına baktığımızda, avantajlarının daha ağır bastığını söyleyebilirim. “Bunu nereden çıkarıyorsun?” diyecek olursanız da, hibrit otomobil satışlarının artmasından diyebilirim.

Günümüzde hibrit araçları, otomobil dünyasına tanıtan ve bu alanda ilk ciddi üretimi gerçekleştiren Toyota’nın Türkiye Satış ve Pazarlama AŞ Pazarlama Direktörü Barış Erdim, geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada, Türkiye’de 2019 yılının ilk 3 ayında geçen yılın aynı dönemine göre hibrit satışlarında yüzde 68’e yakın artış görüldüğünü söylemişti.

Ülkemizde otomotiv sektöründe bir değişim ve dönüşüm olduğunu hepimiz biliyoruz. Zaten Barış Erdim de, yaptığı açıklamayı bu nokta üzerine temellendirmişti. Erdim, dünyada hibrite yönelik teknolojinin yıllar öncesine dayandığını, Avrupa’da ise kullanımının ciddi boyutlara ulaştığını anlatarak şunları dile getirdi:  “Türkiye’deki rakamlara baktığımızda, 2019 yılının ilk 3 ayında geçen yılın aynı dönemine göre hibrit satışlarımızda yüzde 68’e yakın artış görülüyor.

Aynı dönemde pazarda dizel araç satışında ise yüzde 48 düşüş söz konusu. Bu da aslında otomotiv sektöründe dönüşümün başladığının en güzel göstergesi. Marka olarak 2017 yılında bir hedef açıklamıştık. Bu hedef, 2020 yılında ürettiğimiz tüm binek araçların bir hibrit modelinin olacağı yönündeydi. 2019 yılında bunu başarmış durumdayız. Şu anda satışa sunduğumuz tüm binek araçlarımızda hibrit versiyonu var. Bu trend gittikçe hibrit lehine değişmeye devam edecek. Önümüzdeki yıllarda yüzde 50’lerin çok daha üzerinde hibrit satışına sahip olabileceğimizi düşünüyorum.” 

Erdim, son iki yıldır hibrit araç satışlarının Toyota’daki satışlar içerisindeki oranının yüzde 10 dolaylarında seyrettiğini aktararak, önemli bir noktaya da dikkati çekmiş oldu. 
Erdim’in dikkati çektiği diğer önemli iki husus da, hibrit otomobillerin hiçbir zaman geriye gitmeyeceğini ve önümüzdeki yıllarda 100 binin üzerine çıkacağıydı. 

Yani size yukarıda avantaj ve dezavantajlarından bahsettiğim hibrit araçlara yönelik bir değerlendirme yaptığımızda, hibrit araçların sağladığı düşük yakıt tüketimi, bu araçların fiyatının yüksekliğinin önüne geçmiş oluyor. Ayrıca, hibrit araçların emisyon değerlerinin, diğer otomobillere göre düşük olması da, bu araçların yüksek maliyetini görmezden getirmiş oluyor. 

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
SANAYİDE YAVAŞLAMA
R Bülend KIRMACI
R Bülend KIRMACI
BİR BAYRAM SÜRECİ
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
30. YILINDA BULGARİSTAN TÜRKLERİNİN 89 GÖÇÜ
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
KİRAZ, FINDIK, İNCİR, KAYISI ÜRETİMİNDE İLK SIRADAYIZ
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
ENFLASYON BEKLENTİLERİ ÜZERİNE
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
İNSANA CAN OLMAK
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
DOĞAYA MÜDAHALE EDERKEN YOK OLAN BİZLERİZ
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
EKOLOJİK DENGENİN BOZULMASI VE İNSANLIĞIN GELECEĞİ
Esra SARI
Esra SARI
SAĞLIKLI BESLENEMEME SORUNSALI
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
GERİ DÖNÜŞTÜR
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
İDEAL ROL MODELLER!
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
SADE YAŞAMAK- 2
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
7 NEFS, 7 AKIL MERTEBELERİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
Cilt bakımında yapılan hatalar
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
KARŞILIKSIZ ÇIKAN ÇEKTE ALACAKLININ HAKLARI
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
FAİL İLE FİİLİ ARASINDAKİ DENGE
Halil YATAR
Halil YATAR
YAZ SONUNDA GELDİ
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
KAYIKÇI DEĞİL "MEKTUP KAVGASI"
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva