ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
'Askıda poşet'le ödev takibi
'Askıda poşet'le ödev takibi
Balık Gölü güzelliğiyle ilgi odağı oldu
Balık Gölü güzelliğiyle ilgi odağı oldu
Bisiklet, ulaşımın yeni gözdesi oldu
Bisiklet, ulaşımın yeni gözdesi oldu
'Bu ülkenin kahramanı bitmez'
'Bu ülkenin kahramanı bitmez'
Hatay'ın 'tuzlu yoğurdu' tescillendi
Hatay'ın 'tuzlu yoğurdu' tescillendi

Mert Can DUMAN

DEMİR İPEK YOLU’NDA İLK TREN YOLA ÇIKTI
1 Kasım 2017 Çarşamba

Milattan yüzyıllar önce ticaretin en önemli güzergâhlarından birisi olan İpek Yolu, Çin’deki ipeğin Mısırlılar ve Romalılar tarafından satın alınmasını sağlıyordu. Kervanlar ile Uzak Doğu’dan Batı’ya baharat ve ipek taşımanın yanında İpek Yolu, gerek uluslararası ilişkilerde gerekse de farklı kültürlerin birbirleriyle etkileşiminde etkili rol oynamıştır. İpek Yolu’nun tarih sahnesine çıkışından yüzyıllar sonra bu sefer demiryolu ile Batı ile Uzak Doğu birbirine bağlanıyor.
Londra’dan (İngiltere) kalkan bir trenin Pekin’e (Çin) ulaşabilmesinin önündeki iki engelden birisi İstanbul Boğazı, diğeri ise Kars bağlantısıydı. Bu engellerden ilki deniz altından demiryolu bağlantısı ile aşılırken engellerden ikincisi de geçtiğimiz günlerde açılışı yapılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi ile ortadan kalktı. Proje temel olarak yıllık 1 milyon yolcu ile 6,5 milyon ton yük taşımacılığı kapasitesine sahip olmakla beraber güzergâhın geçtiği şehirlerde ortaya çıkaracağı cazibe merkezleri ile kâğıt üstünde görünenden daha büyük bir potansiyele sahip.
Pazartesi günü Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, Kazakistan Başbakanı Bakıtcan Sagintayev, Özbekistan Başbakanı Abdulla Aripov ve Gürcistan Başbakanı Giorgi Kvirikaşvili katılımıyla düzenlenen “Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı”nın açılış töreninde konuşan Sayın Cumhurbaşkanımız, projenin bütün bu katkılarına ek olarak taşımacılıkta düşük maliyetin önünün açılabileceğinin de altını çizmişlerdir. Mevcut durumda Çin’den Avrupa’ya uzanan demir yollarının tamamı Rusya üzerinden geçerken Demir İpek Yolu Projesi’nin devreye girmesiyle beraber bu iki nokta arasındaki mesafe 7 bin kilometre kısalıyor.
Mesafenin kısalması taşımacılıkta hem süre hem de maliyet açısından avantajı da beraberinde getiriyor. Öyle ki, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı il beraber Çin’den yola çıkan ürünler Avrupa’ya demiryoluyla 12 günde ulaşırken özellikle yük taşımacılığında maliyetlerin düşeceği de hepimizin malumu. Dış ticaret literatüründe gümrük işlemlerinin daha etkin bir hale getirilmesi maliyetlerin aşağıya çekilmesini beraberinde getirirken ülkelerin dış ticarette daha düşük maliyetler ile karşılaşmaları da onların daha rekabetçi bir konuma ulaşabilmelerinin önünü açmaktadır.
Dünya Bankası’nın 132 ülke için derlediği verileri dikkate aldığımızda, ticari maliyetlerindeki düşüş ülkelerin rekabetçilik performansındaki iyileşmeyi beraberinde getiriyor. Öyle ki, konteyner başına ihracat maliyetlerinde gerçekleştirilen %1 oranındaki iyileşme ülkelerin rekabetçilik performansını ortalama olarak %0,4 oranında artırırken benzer şekilde konteyner başına ithalat maliyetlerindeki %1 oranındaki iyileşme de yine rekabetçilik performansı üzerinde ortalama %0,5 oranında bir iyileşme sağlıyor. Bütün bu veriler ışığında Sayın Cumhurbaşkanımızın söz konusu projenin özellikle yük taşımacılığında maliyetleri düşürecek etkiye sahip olmasını dile getirmesinin önemini bir kez daha kavrıyoruz.
Her zaman zikrettiğimiz gibi, hızla kızışan rekabetçilik ortamında ülkeler, ekonomik büyümeleri için büyük önem arz eden dış ticaret alanında daha düşük maliyetler ile daha etkin işlemler gerçekleştirmenin yolunu arıyor. Bu kapsamda, mevcut ticaret yollarını yeniden çizmeye neden olacak ve diğer bir deyişle dış ticaret oyununun kurallarını yeniden yazacak bu projenin ülkemize getirilerinin çok büyük olacağına inanıyorum.

Güzel bir hafta geçirmeniz ümidiyle…

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
BİRÇOK GENCİN YAŞADIĞI SORUN; MOTİVASYON DÜŞÜKLÜĞÜ
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
AŞI ÇALIŞMALARINDA SON AŞAMA, VAKALAR ARTIYOR
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
GÜZEL GÜNLERE
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
UZAKTAN EĞİTİM SORUNU
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
NEFESİMİZ ORMANLAR
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
“HUKUK”, “ DEVLET”, “ SİYASİ REJİM” İLİŞKİLERİ ÜZERİNE KİMİ GÖRÜŞLER
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
İNSAN DİN İLİŞKİSİ V
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
RUSYA İLE TÜRK CUMHURİYETLERİ’NİN ENERJİ ALANINDAKİ İLİŞKİLERİ
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
TÜKETİMİN DÖRTTE BİRİ İSTANBUL’DA
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
NATO VE AB İÇERİSİNDE TÜRKİYE ÇATLAĞI
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
ÖZEL OKULA ÇALIŞAN SİSTEM!
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
SORUNLAR YUMAĞI
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
Nesrin Yarım ÖZOĞLU
SON ÇARE AŞI MI?
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
SİYASAL SELEFİLİK
Esra SARI
Esra SARI
KORONA KÜÇÜK ESNAFI VURDU
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
ENDİŞE VAR DİKKAT YOK
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
EYLÜL
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
NOSTALJİYE YOLCULUK
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva