ABD merkezli kahve devi Starbucks, İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırılarına tepki olarak başlatılan protesto ve boykot kampanyalarının hedefi haline gelerek Ocak-Mart döneminde gelirlerinde düşüş yaşadı. 

Şirketin 31 Mart 2024'te sona eren üç aylık dönemi kapsayan ikinci çeyrek mali raporuna göre, gelirleri yıllık bazda yaklaşık yüzde 2 azalarak 8,6 milyar dolara geriledi. Bu rakam, piyasa beklentilerinin altında kaldı; analistler şirketin bu dönemde 9,1 milyar dolar gelir elde etmesini bekliyordu. 

Starbucks aynı dönemde, 2020'nin sonundan bu yana ilk kez aynı mağaza satışlarında yüzde 4'lük bir düşüş yaşadı. Ayrıca, mağaza trafiği de yüzde 6 azaldı. 

THY, 3 Yıl Aradan Sonra Afganistan Seferlerine Başladı THY, 3 Yıl Aradan Sonra Afganistan Seferlerine Başladı

Şirketin hisse başına karı da geçen yılın aynı dönemine göre düşüş gösterdi. Geçen senenin Ocak-Mart döneminde hisse başına 79 sent olan kar rakamı, bu yılın aynı döneminde 68 sente geriledi. 

Starbucks CEO'su Laxman Narasimhan, yatırımcı telekonferansında, "Bu çeyrekteki performansımız hayal kırıklığı yarattı ve beklentilerimizi karşılamadı" şeklinde değerlendirme yaptı. Narasimhan, şirketin zorlu bir çalışma ortamıyla karşı karşıya olduğunu belirterek, özellikle bazı önemli pazarlarda tüketici davranışlarında temkinli bir tutumun devam ettiğini ifade etti. 

Narasimhan ayrıca, şirketin İsrail'e yönelik politikalarının "yanlış algılanması" nedeniyle boykotlara hedef olmasının da satışları olumsuz etkilediğini kabul etti. Bununla birlikte, Starbucks yöneticileri Orta Doğu'daki uzun vadeli büyüme fırsatlarına olan inançlarını koruduklarını ve bölgedeki insani çabalara destek verdiklerini vurguladılar. 

Kaynak: AA