ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA RÖPORTAJ SAĞLIK VİDEOLAR
22 yıldır köy okullarına renk veriyorlar
22 yıldır köy okullarına renk veriyorlar
Farklı devletlerce kullanılan paralardan koleksiyon yapıyor
Farklı devletlerce kullanılan paralardan koleksiyon yapıyor
Dede yadigarı mesleği sürdürüyorlar
Dede yadigarı mesleği sürdürüyorlar
Kadın akademisyen motosikletiyle dünyayı geziyor
Kadın akademisyen motosikletiyle dünyayı geziyor
Jacob Collier, 26. İstanbul Caz Festivali'nin son gününde sahne aldı
Jacob Collier, 26. İstanbul Caz Festivali'nin son gününde sahne aldı
HABERLER>EKONOMİ
11 Ekim 2018 Perşembe - 07:06

Metro'dan 6 milyon avroluk coğrafi işaretli ürün ihracı

Metro Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Minialai, “2017-2018 sezonu için güncel olarak coğrafi işaret tescilli, aday ve yerel ürünlerden 10 ülkeye 6 milyon avro ihracat gerçekleştirdik.” dedi.

Metro dan 6 milyon avroluk coğrafi işaretli ürün ihracı

Metro Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Boris Minialai, “2017-2018 sezonu için güncel olarak coğrafi işaret tescilli, aday ve yerel ürünlerden Rusya, Ukrayna, Polonya, Sırbistan, Romanya, Hırvatistan, Moldova, Bulgaristan, Almanya ve Avusturya’nın aralarında bulunduğu 10 ülkeye 6 milyon avro ihracat gerçekleştirdik.” dedi.

Minialai, 15-31 Ekim Restoran Haftası münasebetiyle düzenlediği basın toplantısında, şirkete ve otel, restaurant, cafeler (HORECA) sektörüne ilişkin açıklamalarda bulundu.

Toplantıda Metro Türkiye’nin yatırımlarını sürdürdüğü 4 odak noktasının ürün, üreticiler, tedarik zinciri ve HORECA sektörü olduğunu anlatan Minialai, Metro HORECA sektör araştırmasının sonuçlarını açıkladı.

Minialai, “HORECA sektörüne ışık tutmak için gerçekleştirdiğimiz araştırma sonuçları 2018’in hem turizm bölgeleri hem de şehir otelleri için olumlu bir yıl olduğunu gösteriyor. Katılımcıların yüzde 61’i sezonun ‘çok iyi’ veya ‘iyi’ olduğunu belirtti. Müşterilerin yüzde 52’si menü fiyatlarını artırdığını söylerken, yüzde 24’ü ise kısa süre içerisinde artırabileceğini söylüyor.” bilgilerini verdi.

Müşterilerin yüzde 17’sinin herhangi bir fiyat artışı yapmayacağını belirttiğini aktaran Minialai, yüzde 7’lik bir kesimin yeni yıldan sonra planlama yapacağını dile getirdiğini söyledi.

Katılımcıların yüzde 75’inin henüz menülerinde değişiklik yapmadığını söylediğini aktaran Minialai, “Değişiklik yapan katılımcılar, çoğunlukla kahvaltı menüsünü değiştirdiğini belirtti. Katılımcıların yüzde 52’si ise tüketici davranışlarında değişiklikler gözlemlediklerini söyledi. Tüketici davranışlarında değişiklik gördüğünü belirten işletmeler, kırmızı et siparişlerinden, beyaz et siparişlerine bir geçiş olduğunu ayrıca müşterilerin porsiyon yerine dürüm gibi daha uygun fiyatlı seçenekler aradığını belirtti." bilgilerini verdi. 

"Hükümetin başlattığı mücadeleyi destekliyoruz" 

Son dönemlerde görülen fiyat dalgalanmalarının alımlara nasıl yansıdığına ilişkin bir soruya Minialai, “Biz tabi toptan alıyoruz, satıyoruz. Fiyatlardaki dalgalanmalar meydana geldiğinden beri alternatiflere yöneldik. Daha fazla yerel ürün yetiştirme konusuna yöneldik. Birkaç yıl önce birkaç peynir türü dışında peynir bulmak zordu ama artık yerli Mozarella peyniri üretiliyor. O nedenle alternatifler var. Biz şirket olarak ziyanı azaltmayı önemsiyoruz. Maalesef şu anda alınan ürünlerin yüzde 35’i ziyan oluyor. Bunu yarısına kadar azaltabilirsek ne mutlu bize.” cevabını verdi.

Enflasyonla Topyekün Mücadele için yüzde 10 indirim kampanyasına destek vereceklerini anlatan Minialai, “Biz hükümetin başlattığı bu mücadeleyi kucaklıyoruz, destekliyoruz. Biz tabi açıklamayı beklemeden önlemleri almaya başlamıştık. Yılın sonuna kadar da sürdürülebilir fiyatlara odaklanacağız. Çünkü enflasyon çalışanlarımız, müşterilerimiz ve müşterilerimizin müşterileri için son derece önemli.” diye konuştu.

Boris Minialai, bu sene 9'uncusu düzenlenen Restoran Haftası’nda 54 değerli restoran ve 108 lokasyonda tüketiciyle buluşacak olmanın mutluluğunu yaşadıklarını dile getirerek, “Restoran Haftası ilk defa Türk Mutfağı temasıyla gerçekleştiriliyor ve bu etkinliğe gastronomi partneri olarak destek vermek bizi onurlandırıyor.” dedi. HORECA sektörünün işlerine katkı sağlamak amacıyla, Restoran Haftası’nda rekabetçi fiyatlar ve iletişim desteği sunarak hem müşteriler hem de tüketiciler açısından yeme içme sektörünün daha da ileriye taşınması için çalıştıklarını anlatan Minialai, “Yeme içme sektörünün ekonomiye katkılarının yadsınamayacağı bu dönemde, tüm Türkiye’de HORECA sektörünün yanında olmaktan gurur duyuyoruz.” ifadelerini kullandı.

İşletme sahiplerinin tanıtımına destek olarak işlerini geliştirmelerine yardımcı oldukları “Kendi İşim Günü”nü her yıl olduğu gibi bu yıl da ekimin ikinci salı günü gerçekleştirdiklerini belirten Minialai, “Kendi İşim Günü’nde kendini işine adayan, Metro müşterisi olsun ya da olmasın tüm işletme sahiplerine destek olmayı amaçlıyoruz ve bir bununla ilgili bir farkındalık hareketi başlattık. Bu yıl Kendi İşim Günü’nü gerçekleştirdiğimiz 9 Ekim Salı günü işletmeler 35 binin üzerinde kampanya oluşturdu bu ve kampanyaları Metro aracılığıyla binlerce insana ulaştırdı.” bilgilerini verdi.

"Türkiye’de 3 bin potansiyel ürün bulunması büyük bir zenginlik" 

Konuşmasında Coğrafi İşaretli Ürün Projesi’yle Türkiye ekonomisine yerli ürünlerle sağlanan katkıdan bahseden Minialai, şunları kaydetti: “Metro Türkiye olarak, aralarında yurt dışına ihraç ettiğimiz ürünlerin de bulunduğu coğrafi işaretli ürün projemizle hem yerel tohumun korunmasına hem yerel üreticinin kalkınmaya destek oluyoruz. Türkiye ekolojik yapısıyla yerel ürünler konusunda büyük bir potansiyele sahip, tüm Avrupa’da toplam 3 bin 300 coğrafi işaretli ürün bulunurken sadece Türkiye’de 3 bin potansiyel ürün bulunması büyük bir zenginlik. Biz de bu potansiyeli yerli ekonomiye kazandırmak için var gücümüzle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu çalışmalarımız sonucunda 2017-2018 sezonu için güncel olarak coğrafi işaret tescilli, aday ve yerel ürünlerden Rusya, Ukrayna, Polonya, Sırbistan, Romanya, Hırvatistan, Moldova, Bulgaristan, Almanya ve Avusturya’nın aralarında bulunduğu 10 ülkeye 6 milyon avro ihracat gerçekleştirdik.”

"Metro Türkiye üretici ve tedarikçileri destekliyor"

Coğrafi İşaretli ürünlerin yalnızca meyve ve sebzeyle sınırlı kalmadığı, etin de bu proje kapsamında koruma altına alınması için çalışmalar yapıldığının çizen Minialai, şöyle konuştu:

“Popülasyonu günden güne azalan, yalnızca 6 bin tane kalan Kırklareli Kıvırcık Kuzu’nun marka olarak tescillenmesi ve neslinin korunması için İstanbul Üniversitesi ve Kırklareli yerel yönetimiyle iş birliği içinde çalışıyoruz. Bu tescil ile ticari motivasyonu sağlayarak bu işin sürdürülebilir hale gelmesini, insanların alın terinin karşılığını almalarını ve Türkiye’nin yerel değerlerini herkesle buluşturmayı amaçlıyoruz. Böylece, Kırklareli Kıvırcık Kuzu’ları yetiştirenler, yaptıkları işten maddi kazanç sağladığında göç etmeyecek ve tekrar üreterek bu değerimizi korumuş olacak. Ayvalık Ticaret Odası koordinatörlüğünde bir konsorsiyum oluşturularak dünyada önemli bir yeri olan Ayvalık zeytinyağının dünya arenasında olması için Avrupa Birliği’nde tescillenmesiyle ilgili çalışmalarımızı da sürdürüyoruz. Kapıdağ Mor Soğanı ile ilgili de Erdek Ticaret Odası ve Bereketli Eller Kadın Kooperatifi ile birlikte adımlar atarak Coğrafi İşaret Tescili almasının önünü açtık. Bu projelerimizle yöre halkının ekonomik ve sosyal kalkınmasına destek oluyoruz.”

"Kültür ve Turizm Bakanlığı ile stratejik iş birliğimiz oldu" 

Metro Türkiye Satın Alma Direktörü Deniz Alkaç, Metro Türkiye bünyesinde kurdukları Gastronometro ile ilgili şu bilgileri verdi: 

“Metro’nun 2 bin 219 kendi markalı ürünü 564 kalite kriterinde test ediliyor. Şefler için hazırladığımız Metro Chef ürünlerini raflara çıkarmadan önce Gastronometro şefleri onaylamazsa kesinlikle raflara koymuyoruz. Gastronometro bugün 3 yaşında. Bugüne kadar 5’i Michelin yıldızlı 13 Master Chef ağırladık. 5 bin şef ve gastronomi profesyoneline eğitim ve workshop düzenledik. Bin 600 çalışana eğitim verdik. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile stratejik iş birliğimiz oldu. Gastronomi geliştikçe bunun turizme katkı sunacağını düşünüyoruz."

Toplantıda verilen bilgilere göre, Metro Türkiye, dünyanın en önemli uluslararası perakende şirketlerinden Metro’nun satış şirketlerinden biri. Metro Türkiye, profesyonellerin kendileri ve iş yerleri için ihtiyaç duydukları 40 bin çeşit ürünü, fiyat-kalite-performans ilişkisini gözeterek sunuyor.

Metro, 25 ülkede 750’den fazla mağazayla hizmet verirken, dünya çapında 150 binden fazla çalışanı olan şirket, tüm dünyada 21 milyon profesyonel müşteriye hizmet veriyor.

 
Makine ihracatı eylülde 12,4 milyar dolara ulaştı
 
Soya, verimi ve fiyatıyla çiftçiyi sevindirdi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Makine ihracatı eylülde 12,4 milyar dolara ulaştı
Makine sektörü ihracatı yılın üçüncü çeyreği itibarıyla yüzde 17 artarak ...
TESK'ten 'kara liste' tepkisi
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, "Paraya ihtiyacı bulunan esnaf ...
Çekici ihracatında yıl bitmeden rekor geldi
Türkiye otomotiv sektörünün alt mal gruplarından çekicilerde yılın 9 ayında ...
 
Karadeniz'de ihracat lideri Trabzon
Karadeniz Bölgesi'ndeki 18 ilden yılın 9 aylık döneminde gerçekleştirilen ...
Enflasyonla mücadeleye internetten takip
Enflasyonla Topyekun Mücadele Programı kapsamında hazırlanan "enflasyonlamucadele.org.tr" ...
Enflasyonla Topyekun Mücadele Programı açıklandı
Hazine ve Maliye Bakanı Albayrak, Enflasyonla Topyekun Mücadele Programı'nı açıkladı.
 
Portatif salıncakla başladığı kamp ürünleri üretimiyle ihracatçı oldu
Manisa'da ürün tedarik ettiği ulusal marketlerden birinin talebi üzerine ...
Sebze-meyve 'evinde' paketlenecek
Sakarya'nın Geyve ilçesinde kurulacak ve ilk etapta 3 bin kişiye istihdam ...
Batı Akdeniz'in elma ihracatı yüzde 784 arttı
Antalya, Isparta ve Burdur illerini kapsayan Batı Akdeniz'in elma ihracatı ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
BU AY EN ÇOK DOLAR KONUŞULDU
Nesrin ÖZOĞLU
Nesrin ÖZOĞLU
30 YILDIR AĞAÇ BAYRAMI KUTLAYAN KÖY
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
YAŞLANDIRILMIŞ YÜZLERİ GÖRÜNCE, FARKINA VARDIM…
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
SOĞUK MEDENİYET FİNLANDİYA
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
UMUT, DOLAYLI VERGİLERDE…
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
KUTSAL MÜCADELE
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
BAL, BADEM, BALIK VE DATÇA
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
ÜNİVERSİTE TERCİHİ YAPACAK ÖĞRENCİLERE ÖNERİLER
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
S-400’LER GELDİ, MÜTTEFİKİMİZ(!) ABD NE YAPACAK?
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
SANAL PARALARDA YENİ DÖNEM
R Bülend KIRMACI
R Bülend KIRMACI
DÜNYA'YI OLUMLU ETKİLEYENLER
Esra SARI
Esra SARI
“NE EKERSEN, ONU BİÇERSİN ”
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
GÜNÜMÜZDE OLUŞAN SEÇMEN PROFİLLERİ
Halil YATAR
Halil YATAR
YAZ SONUNDA GELDİ
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
DÜNYAYI ATEŞE VEREN, CEHENNEME KAPI AÇAN TAMAH (AÇGÖZLÜLÜK) ÜZERİNE
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
KAYIKÇI DEĞİL "MEKTUP KAVGASI"
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
YEREL SEÇİMLER İÇİN BİR DEĞERLENDİRME
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
LİBAS
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Röportaj Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva