ESRA SARI
Almanya’da doğup büyüyen 24 yaşında yurda kesin dönüş yapan 31 yaşındaki Solmaz Doğanay Özdağ, Ankara’da uzun bir süre özel sektörde üst düzey yönetici asistanlığı yaptı. Hayalindeki mesleği yapmak için üst düzey yönetici asistanlığı işini bırakan Özdağ, çiçeklere olan özel ilgisi ve merakı sayesinde çiçek tasarımcısı oldu.
Gaziosmanpaşa Mahallesinde bulunan ‘Linda – Coffee –Flower – Event’ isimli dükkânında kurduğu atölyesinde çiçek tasarım çalışmalarını sürdüren Özdağ, özel sektörden butik çiçek tasarımına geçiş hikâyesini, Ticari Hayat Gazetesi okurları için anlattı.
Çiçeğe olan ilgisi sayesinde tasarımcı oldu
Çiçeğe olan ilgi ve merakının ‘Kendi işimizi kuralım’ düşüncesiyle başladığı yolculukta, aldığı eğitimler sayesinde kısa sürede çiçek tasarımı yapmayı öğrendiğini söyleyen Özdağ, ‘Linda – Coffee –Flower – Event’ isimli dükkânın ortaya çıkış hikâyesini şu sözlerle anlattı: “Üst düzey bir firmada 4 buçuk sene üst düzey yönetici asistanlığı görevini üstlendim. Daha sonra kariyer yolculuğumun ilerleyemediğini görünce kendi hayallerimin peşinden gitmek daha doğrusu koşmak istedim. Her zaman çiçeğe özel bir ilgim vardı ve çiçekleri çok seviyordum. Her hafta evime işten çıkarken taze çiçek alıyordum. Çiçekleri seviyordum ama bir yandan kahveye de bir tutkum vardı. Bu yüzden hem çiçek tasarımı yapabileceğim hem de müşterilere kahve sunabileceğim bir işletme açmak istedim. Ortaya konsept bir kafe çıktı. Türkiye’de konsept işletmeler var ama sayısı çok az. Kahve ve çiçeğin bir arada olduğu bir işletme. Türkiye’de çok bilindik bir konsept değil. Şunu da belirtmek istiyorum ‘Linda’ isminin anlamı; betonların arasından kendi başına topraksız çıkan çiçek anlamına geliyor. Linda’nın mücadeleci ruhunu dükkâna yansıtmak istedim.”
Çiçek tasarımcısı Özdağ, yaptığı işten keyif aldığını anlatarak, şöyle devam etti: “Çiçeklerin tasarımlarıyla ben ilgileniyorum. Kişiye özel çiçek tasarımı yapıyorum. Özel günler (söz, nişan, doğum günü vs.) için özel tasarım çiçekler hazırlıyorum. Tasarladığım çiçekler piyasada bulunan diğer çiçek tasarımlarından çok farklı. Özel tasarımlar, diyebilirim. Müşterilerim çiçek tasarım işini çoğunlukla bana bırakıyorlar. Ortaya çok daha güzel işler çıkıyor. Tabii ki müşterinin istekleri doğrultusunda hareket ediyorum. Öncelikle kişinin buket mi ya da kutu çiçek mi? istediğini belirliyoruz.”
Çiçek- kahve konsepti
Espresso bazlı kahvelerin yanı sıra çeşit çeşit çayları müşterisine sunan Özdağ, kahve ve çay severlere de hitap ettiğini ve Türkiye’de kahve kültürünün yeni yeni oluşmaya başladığını kaydetti. Kahve eğitimi aldığından bahseden Özdağ, “‘A4’ isimli işletmenin ünlü Baristası İbrahim Büker’den kahve eğitimi aldım. Espresso bazlı kahvelerin yanı sıra demleme yöntemiyle elde edilen kahve yapmayı öğrendim. Detaylı bir eğitim aldım. “dedi.
Özdağ, 2020 yılının Ekim ayında dükkânı açtığını belirterek, Kovid-19 salgınının devam ettiği bir süreçte işletmeyi açtığını söyledi. Özdağ, şöyle devam etti: “Evet, dükkânı açtığımız zaman Kovid-19 salgını halen devam ediyordu ancak dükkânlar kapalı eğildi. Açıkçası tekrardan dükkânların kapatılacağını düşünmemiştim.”
Pandemiyi avantaja çevirdim
“Pandemiyi avantaja çevirdim. “ diyen Özdağ, “Salgın sürecini kendimi geliştirmek için bir fırsat olarak gördüm. Bu salgın sürecinde tecrübe kazandım. Bu süreçte kendimi daha çok geliştirdim.” diye konuştu.
Özdağ, Kovid-19 salgını sebebiyle alınan tedbirlerin iş potansiyelinin düşmesine neden olduğunu ifade ederek, şöyle konuştu: “Pandemi işleri etkiledi. Dükkânı ilk açtığım aylar iş potansiyeli daha yüksekti. Şu süreçte yüzde 50 iş potansiyeli düştü. Şu salgın sürecinde insanlar özel günleri (doğum günü, söz, nişan, düğün vs.) kutlamıyor ya da sadece aile arasında kutlanıyor. Bu yüzden pandemi çiçek satışlarını da olumsuz yönde etkiledi. İş potansiyeli oldukça düşük, diyebilirim.”
Geçtiğimiz hafta kutlanan 14 Şubat Sevgililer Günü’ne ilişkin Özdağ, şunları kaydetti: “Bu sene Sevgililer Günü pazar gününe denk geldi. Bu yüzden tüm çiçekçiler için çok büyük bir dezavantajdı. Sevgililer Günü benim için güzel geçti diyebilirim çünkü müşteri kazandım. Beni tanımayan birçok insan benden çiçek aldı. Yani yeni insanlarla tanıştım. Her satın alınan bir çiçek benim reklamım. Sevgililer Günü’nde 60 kişinin evine girdim. Sevgililer Günü benim için iyi geçti, diyebilirim.”
Özdağ, yabancı dil bilmesinin kendisine büyük bir avantaj sağladığını, Gaziosmanpaşa Mahallesinde yabancı uyruklu vatandaşların yaşadığını ve elçiliklerin bulunmasının kendisi için çok büyük bir avantaj olduğunu aktardı.
Workshop eğitimleri veriyor
İşletmenin alt katında atölye bulunduğunu, atölyede workshop eğitimleri düzenlediğinden de söz eden Özdağ, pandemi sebebiyle workshop eğitimi sınırı bir sayıya düşürdüklerini kaydetti. Çiçeklerden küpe, bileklik, toka ve gelin çiçekleri workshop eğitimi verdiğini belirten Özdağ, çocuklar için talep üzerine workshop düzenlediğini, anımsatarak sözlerini tamamladı.