ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA SAĞLIK YAŞAM VİDEOLAR
Ekonomi Koordinasyon Kurulu toplandı
Ekonomi Koordinasyon Kurulu toplandı
Türkiye-İsrail ilişkilerinde yeni dönem
Türkiye-İsrail ilişkilerinde yeni dönem
Sınır bölgesinde 22 terörist etkisiz hale getirildi
Sınır bölgesinde 22 terörist etkisiz hale getirildi
Dijital bankacılık müşteri sayısı 85 milyonu aştı
Dijital bankacılık müşteri sayısı 85 milyonu aştı
Urartulara ait kale kalıntısı bulundu
Urartulara ait kale kalıntısı bulundu
HABERLER>EKONOMİ
20 Haziran 2022 Pazartesi - 14:34

Bakan Karaismailoğlu: 1 trilyon 600 milyar liranın üzerinde yatırım gerçekleştirdik

Bakan Karaismailoğlu, "Türkiye'nin geleceği için sadece Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 1 trilyon 600 milyar liranın üzerinde yatırım gerçekleştirdik." dedi.

Bakan Karaismailoğlu: 1 trilyon 600 milyar liranın üzerinde yatırım gerçekleştirdik

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Türkiye'nin geleceği için sadece Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 1 trilyon 600 milyar liranın üzerinde yatırım gerçekleştirdik. Bunun da yaklaşık yüzde 60'tan fazlasını, yani yüzde 65'lik oranını kara yollarına yatırdık." dedi.

Karaismailoğlu, Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Köprülü Kavşağı Açılış Töreni'nde, yalnızca Adana'da değil 81 ilin tamamında yatırımlar yaptıklarını, eserler inşa ettiklerini söyledi.

Millete hizmetin en kalitelisini sunmak için canla başla çalıştıklarını ifade eden Karaismailoğlu, ulaşım ve haberleşme yatırımlarıyla "Büyük ve Güçlü Türkiye"yi inşa etmek için çalıştıklarını vurguladı.

Karaismailoğlu, hedefleri doğrultusunda ülkenin yalnızca çehresini değil, geleceğini de hep birlikte değiştirdiklerini anlatarak, şöyle konuştu:

"Türkiye'nin geleceği için sadece Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 1 trilyon 600 milyar liranın üzerinde yatırım gerçekleştirdik. Bunun da yaklaşık yüzde 60'tan fazlasını, yani yüzde 65'lik oranını kara yollarına yatırdık. Bunun sonucunda 28 bin 650 kilometrelik bölünmüş yol ağına sahip olduk. Bunun yanında ülkemizi dünyanın en gözde projeleriyle, teknolojileriyle donattık. Kuzey Marmara Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Avrasya Tüneli, Ankara-Niğde Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü gibi dünyanın en gözde projelerini tamamen Türk mühendis ve müteahhitlerle gerçekleştirerek Türkiye'nin ve dünyanın hizmetine sunduk. Yatırımlarımız devam edecek. Bugüne kadar ulaştırma altyapısı olarak tam 172 milyar dolarlık yatırım yaptık. Bu 172 milyar dolarlık yatırım sayesinde üretime tam 1 trilyon dolarlık katkı sağladık. Milli gelire 500 milyar dolarlık yine katkı sağlamış olduk."

Karaismailoğlu, otoyol uzunluğunu iki katına çıkarıp, 3 bin 633 kilometreye yükselttiklerini, tünellerin uzunluğunu da 13 kat artırarak 650 kilometrenin üstüne çıkardıklarını dile getirdi.

"Tam 200 kilometrelik tünel inşaatımız devam ediyor"

Bakanlık olarak yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi veren Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

"Türkiye genelinde 2002 öncesinde sadece 50 kilometre olan, şu anda 650 kilometrenin üzerindeki tünellerde işletme yapıyoruz. Bununla birlikte inşaatı süren tam 200 kilometrelik tünel inşaatımız devam ediyor. Köprü ve viyadüklerimizi de 2,5 kat artırarak trafikte kaybedilen zamandan ve yakıttan tasarruf ettik, bölgemizde karbon emisyonunu azalttık. 20 yıldır ülkemizin kalkınması, istihdamı, ekonomisinin büyümesi için projeler üretiyor, hizmetlerimizi hakka hizmet anlayışıyla gerçekleştiriyoruz. Yollarımızın işletme performansını artıran kesintisiz trafik akışıyla, seyahat süresinde yıllık 10,5 milyar saat tasarrufu sağlıyoruz. Aynı şekilde yaptığımız yatırımlar sayesinde yılda 1 milyar litre akaryakıttan tasarruf sağlıyoruz. Yeni yollarla mesafeleri kısaltarak ciddi tasarruflar sağladık. Yıllık zamandan 17 milyar 238 milyon dolar, akaryakıttan 908 milyon dolar, bakım onarımdan 636 milyon dolar ve çevre etkilerinden de 16 milyon dolar çevre tasarrufu olmak üzere, yıllık toplam 22 milyar 480 milyon dolar tasarruf sağladık."

Son 20 yılda Türkiye'deki araç sayısının yüzde 170, taşıt hareketliliğinin de yüzde 142 arttığı bilgisini veren Karaismailoğlu, buna karşın yaptıkları yerinde yatırımlar ve yollar sayesinde kazalardaki can kayıplarının yüzde 81 azaldığını belirtti.

Bölgesel yatırımlar

Karaismailoğlu, büyük yatırım hamlelerinden Adana'nın da hak ettiği payı aldığını ve almaya devam edeceğini dile getirdi.

Bugüne kadar Adana'nın ulaşım ve iletişim yatırımları için 15 milyar 517 milyon liralık harcama yaptıklarını aktaran Karaismailoğlu, kentte bölünmüş yol uzunluğunu 431 kilometreye çıkardıklarını, yollarda sürüş güvenliğini arttırdıklarını belirtti.

Karaismailoğlu, Adana'da kara yolları yatırımları için yapılan harcamanın 10 milyar 450 milyon lirayı bulduğunu, kent genelinde devam eden 12 kara yolu projesinin de bugün itibarıyla maliyetinin 5 milyar 334 milyon liraya ulaştığını söyledi.

Bugün açılışını yaptıkları kavşağın iki adet 53 metre uzunluğundaki köprü, 485 metre uzunluğunda dönel ada, 2 bin 960 metre uzunluğunda iki şeritli kavşak kollarından oluştuğunu ifade eden Karaismailoğlu, "Akdeniz bölgemizin tarım, sanayi ve turizm merkezi Adana'mızı da kavşağımızla buluşturacağız ve Adana'nın ve ülkenin en önemli sanayi bölgelerinden birisi olan Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgemizin otoyolla bağlantısını sağlamış oluyoruz." dedi.

Adana'da yatırımların hızla devam ettiğini vurgulayan Karaismailoğlu, "Ülkemizin en önemli projelerinden bir tanesi olan Akdeniz bölgemizin Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bağlantısını sağlayacak olan Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı tren çalışmalarımız da hızlı bir şekilde devam ediyor. Mevcut hat mesafesi 361 kilometre olan demir yolumuzu da projenin tamamlanmasıyla 58 kilometre kısaltacağız. Hattın kısalmasıyla demir yolundaki seyahat süresi 2 saat 15 dakikaya inecektir. Baklalı kavşağımız bu bölgenin araç trafik yoğunluğunu önemli oranda hafifletecek." diye konuştu.

Karaismailoğlu, büyük Türkiye'nin tesisi için canla başla çalıştıklarını ve hizmetleri sürdürdüklerini kaydetti. AA

 
Fındık üreticileri ZİHA ile tasarruf edecek
 
Gezgin arıcılar Muş'u tercih ediyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Fındık üreticileri ZİHA ile tasarruf edecek
Sakarya'da bazı fındık üreticileri, ilaçlama ve gübreleme faaliyetlerinde ...
Emtia piyasalarındaki satış eğilimi hızlandı
Para politikalarındaki sert sıkılaşma ve resesyon endişeleriyle emtia ...
Tarım, ormancılık ve arıcılık buluştu
BM Gıda ve Tarım Örgütü ile Tarım ve Orman Bakanlığınca yürütülen proje ...
 
Türkiye'de güneş enerjisi kapasitesini 30 gigavatı aşacağı öngörülüyor
Ortalama günlük güneşlenme süresi 7,5 saat olan Türkiye'de, çatı üstü ...
Türk yatırımcıların yurt dışındaki yatırımları 46,5 milyar dolar oldu
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan Yurt Dışı Yatırım Anketi, Türkiye'de ...
DenizBank, KOBİ’ler için 60 milyon dolar Dünya Bankası fonu sağladı
DenizBank, küresel salgından olumsuz etkilenen KOBİ’lerin finansman ihtiyaçlarını ...
 
Libya'da ham petrol üretiminde sert düşüş
Libya'da nisan ayından bu yana zaman zaman düzenlenen protestolar nedeniyle ...
Almanya'da üretici enflasyonu rekor serisini sürdürdü
Alman şirketlerinin Rusya-Ukrayna savaşıyla birlikte, mayısta başta enerji, ...
Borsa haftaya yükselişle başladı
Borsa İstanbul'da BIST 100 endeksi, haftaya yüzde 0,62 artışla 2.548,95 puandan başladı.
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Murat BALCI
Murat BALCI
MARKETE İNDİRİM, AKARYAKITA BİNDİRİM!
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
ENDÜSTRİYEL TURİZM
Aybala Almina MELEK
Aybala Almina MELEK
BÜYÜKNOHUTÇU CİNAYETİ
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
EYT’DE FORMÜL ENFLASYONU
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
KAZANDIKLARIMIZ VE KAYBETTİKLERİMİZ
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
HEDEF: BALKANLARDAKİ TÜRK İZLERİNİN SİLİNMESİ OLMAMALI!
Elif AYDIN
Elif AYDIN
SERGİLENEN HAYATLAR
Fatmanur ÇOLAK
Fatmanur ÇOLAK
ÇOCUKLAR VE GELECEKLERİ
Esra SARI
Esra SARI
VATANDAŞ DIŞARDA YEMEK YEMEYE ÇEKİNİR OLDU!
Nesrin YARIM ÖZOĞLU
Nesrin YARIM ÖZOĞLU
TÜKETİM ÇILGINLIĞINA KAPILANLAR
Sedat SADİOĞLU
Sedat SADİOĞLU
VAZGEÇİLMEZ ELEMAN: 'İNSAN'
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
İZMİT TEHCİRİ YARGILAMALARI-I
Nimet KÜLTEKİN
Nimet KÜLTEKİN
MENAPOZDA BESLENME
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
NELERE DİKKAT EDİLMELİ?
Ebru BALIKÇI
Ebru BALIKÇI
EV İŞLERİ DEMANSTAN KORUYORMUŞ
Kadriye CİRİTCİ
Kadriye CİRİTCİ
YAZ GÜNLÜĞÜMDEN
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
DAMDAN DÜŞENİN DİYECEĞİ BİTMEZ!
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
YOK EDİYORUZ...
Merve ŞAFAK ERGÜN
Merve ŞAFAK ERGÜN
KURBAN BAYRAMI’NDA METABOLİZMAYA DİKKAT!
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
SEÇİM VİRAJINDA EKONOMİ
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
GIDA İSRAFINA DİKKAT
Burak BALCI
Burak BALCI
NÜKLEER SAVAŞI ÖNLEDİ, EMEKLİ EDİLDİ, SESSİZCE ÖLDÜ!
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
HEZEYAN
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
DİN İLE YOLLARIMIZI YİTİRDİK
Bekir ATACAN
Bekir ATACAN
FRANSA’YA KARŞI ÇOK FRANSIZ MI KALIYORUZ?
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
ZITLIKLAR
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
NOMOFOBİ
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
DAHA MUTLU HİSSETMENİZ İÇİN
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
FERGANA VADİSİ’NDEN TÜRK BİRLİĞİNE
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
ÜLKENİN KALKINMASINDA SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ ÖNEMİ
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
BİSİKLET KÜLTÜRÜ
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Sağlık Yasam
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva