ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA SAĞLIK YAŞAM VİDEOLAR
Türkiye'nin Kovid 19'la mücadelesinde son durum
Türkiye'nin Kovid 19'la mücadelesinde son durum
Bütçe 50 milyar lira açık verdi
Bütçe 50 milyar lira açık verdi
İşsizlik arttı
İşsizlik arttı
Cari açıkta yüzde 67'lik yükseliş
Cari açıkta yüzde 67'lik yükseliş
EGM: Özel güvenlikler arama yapabilir
EGM: Özel güvenlikler arama yapabilir
HABERLER>ÖZEL HABER
27 Ocak 2022 Perşembe - 07:27

Araç yenilemeye talep arttı

Son dönemlerde araç restorasyonuna talebin arttığını dile getiren İbrahim Küçüköz, “Bir araç hak etmediği fiyatlara çıktı. Bu da insanları elindeki arabayı korumaya itti” dedi.

Araç yenilemeye talep arttı

SEDA TOLMAÇ

Son dönemlerde otomobil restorasyonuna(yenileme) ilgi artıyor. Özellikle sıfır araç fiyatlarındaki artış, insanları yeni bir araç almaktansa ikinci el araç almaya, aldıkları aracı restore ettirerek kullanmaya yönlendiriyor. Öte yandan mevcut araçlarını restore ettirerek sıfır araç kullanıyormuş hissi yakalamak isteyenlerin de tercihi araç restorasyonu, kaplama ve renk değişimi oluyor. Araç restorasyonu kullanıcısına yaşlı ama bakımlı, tamamen yenilenmiş bir otomobil imkânı sunuyor. 

“Araç üretimden nasıl çıkmışsa ona sadık kalarak restore ediyoruz”

Yaklaşık 17 yıldır otomotiv sektöründe faaliyet gösteren İbrahim Küçüköz, sahibi olduğu “Sys Film Ve Garaj” firmasıyla, araç restorasyon, kaplama ve renk değişimi, seramik kaplama, kaput koruma film, cam film ve sigara yanık tamiri ile hizmet veriyor. 

“Araç restorasyonu, detaylı iç temizlik, koruma, dış kaporta boya gibi bir aracın ihtiyacı olan her şeyi yapıyoruz” diyen Küçüköz, “Şehir içi ve dışından birçok araç bize gelir. Biz bu araçların restorasyonunu yaparız. Model ve yılına bakarız, araç üretimden nasıl çıkmışsa ona sadık kalarak restorasyon gerçekleştiririz. Dışardan parça eklemeden kendi orijinal parçalarına sadık kalarak araçları topluyoruz” dedi.

“Araç fiyatlarındaki artış restorasyona talebi artırdı”

Son dönemlerde araç restorasyonuna talebin arttığını belirten Küçüköz, “Araç fiyatları artış gösterdi. Bir araç hak etmediği fiyatlara çıktı. Bu da insanları elindeki arabayı korumaya itti. İnsanlar elindeki arabaları yüksek fiyattan sattılar ama bu sefer alacakları arabaların fiyatları da artmaya devam ettiği için araç alamadılar. Yaşanan bu durumu gören bir kesim aracını satmadı, restore ettirme yoluna gitti. Yani artan araç fiyatları, insanları elindeki aracı korumaya sevk etti” ifadelerini kullandı. 

“Restorasyonla sıfır araca biniyormuş hissi veriyoruz”

Küçüköz, araç restorasyonu ile insanların sıfır araca biniyormuş gibi hissettiğini dile getirerek, restorasyon işlemine dair şunları söyledi: “Bir araç bize geldiğinde biz önce aracın neye ihtiyacı olduğuna bakarız. Araçlar, Türkiye coğrafyasına göre üretilmez. Üretilen ülkenin coğrafyasına uygun olarak üretilmiştir. Örneğin; ülkemizde kullanılan bir aracın güneşten göğsü çatlamıştır. Bunun nedeni üretilen ülkenin soğuk olması, aracı güneş faktörünü hesap ederek üretilmemiş olmasıdır. Bu nedenle üretildiği ülkeye uygun plastik kullanılmıştır ama araç Türkiye’ye geldiğinde göğsü güneşten zarar görebilir. Biz de bu şekilde bir sorunla karşılaştığımızda, bizim coğrafyamıza uygun olarak üretilmiş malzemeyle kaplama yapıyoruz. Kapladıktan sonra araç yaklaşık 10-12 sene rahatlıkla kullanılabiliyor. Bunun gibi birçok sorunda aslında tamir işlemi yaparak insanlara sıfır araca biniyormuş hissiyatını veriyoruz.” 

“Yerli imkânlarla restore ediyoruz”

Küçüköz, firma olarak yerli ürünlerle restorasyon gerçekleştirdiklerine dikkati çekerek, “Son dönemlerde döviz kuru arttı. Kurda devamlı bir hareketlilik söz konusu. Biz halihazırda zaten yurt dışından çok mal almayız. Yerli ürünlerle aracı restore ediyoruz. Dövizdeki hareketlilik nedeniyle de yurt dışından alımı durdurduk. Yerli imkanlarla araçları restore ediyoruz. Tabii eğer kişi aracın dışında, bir modifiye parçası isterlerse o zaman yurt dışından alım gerçekleşebiliriz ama yurt dışından gerçekleştirdiğimiz alım yüzde 20’dir. Yüzde 80 yerli imkanlarla restorasyon gerçekleştiririz” diye konuştu. Küçüköz, insanların 100 bin liralık bir arabayı yaklaşık 7 bin liraya restore ettirebileceklerini de söyledi. 

“Sektörün insan gücüne ihtiyacı var”

Sektörün talep gören ve hareketli bir sektör olduğuna da vurgu yapan Küçüköz, yaşanan en önemli sorunun usta yetişememesi olduğunu belirtti.

“Bu işleri yapan ustalar kalmadı. Yeni ustada yetişemiyor” diyen Küçüköz, “Gençler, bu işleri küçümsüyor. Günümüzde ustalık, el işçiliği gerektiren mesleklerde maalesef yeni ustalar yetişemiyor çünkü çırak bulunamıyor. Sektörün insan gücüne ihtiyacı var. Bu anlamda bizim firma olarak önceliğimiz aslında insan yetiştirebilmek. Bu alanda çalışacak insanları bulup onları usta olarak yetiştirebilirsek, sektöre katkı sunmuş oluruz çünkü sektör insan gücü konusunda yetersiz. Bugün Ankara’da 2,5 milyon araç var. Bunların 1 milyonunun eski araç olduğunu düşündüğümüzde, bu araçların tamire ihtiyacı var ama bu araçları tamir edecek yeterli usta yok. Biz bu anlamda insan yetiştirip daha büyük bir alanda daha fazla araca hizmet verebilmek istiyoruz” ifadelerini kullandı. 

“Özellikle eski arabaları en iyi malzemeyle toparlamak gerekir”

Küçüköz, araç restorasyonunda vatandaşlara merdiven altı yerlerden uzak durması tavsiyesinde bulunarak, “Yaptığımız işte usta yetişmeyince kaliteli işler ortaya çıkaran çok az sayıda usta kaldı. Özellikle uzun yıllar kimsenin ilgilenmediği ama klasikleşen bir aracın parçalarını toplamak zordur. Böyle bir aracı toplamak için usta bulmak da zor hale gelir. Bu nedenle herkese güvenilmez. Merdiven altı dediğimiz tamircilerde gelişi güzel yapılan işler, araca zarar verir ve araçta yaşanan sorunun kısa sürede tekrar yaşanmasına neden olur. Örneğin, iyi bir yer birinci kalite çelikle tamir yaparken merdiven altı dediğimiz bir yer üçüncü kalite kullanır. Vatandaş da ne kullanıldığını tam olarak bilemeyebilir. Bu nedenle özellikle eski arabaları en iyi malzemeyle toparlamak gerekir” dedi. 

Küçüköz, araç restorasyonu yaptıracakların iyi bir araştırma yapması gerektiğini de söyleyerek, “İnsanların kaliteli bir hizmet alabilmesi için araştırma yapmasını öneririm. Firmanın kaç yıldır faaliyet gösterdiği, tek işinin araç restorasyonu olup olmadığı gibi faktörler incelenmeli” diye konuştu. 

Etiketler:
 
Ayakkabıcılar ve Çantacılar Odası’nın yeni başkanı Hüseyin Uzun
 
'En Güzel Kardan Adam' yarışması
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Simitçilerden yeni zam kararı
Kasım ayından bu yana ham madde fiyatlarında yüzde 300’e varan artışlar ...
Esnaf kredi ile ayakta
Aydın Halıcılık Genel Koordinatörü Mehmet Aydın, döviz kurundaki hareketlilik ...
‘Gayrimenkul en güvenli yatırım’
Kerem Nükte Gayrimenkul’un Ankara Direktörü Muhammet Dinç, gayrimenkulün ...
 
'Oyun terapisi çocuğun kendini keşfetmesini sağlıyor'
Oyun terapisinin çocuğun iç dünyasını ortaya çıkardığını belirten Uzman ...
‘Dönem ve işçilik eşyaya değer katar’
Taylan Şenler, tarihsel ve sanatsal değerini günümüze yansıtan ahşap masa ...
Uzmanından "saç bakım" önerileri
Kuaför Yasin İnan, hava koşullarının değişmesinin saçın kurumasına neden ...
 
Okuyucuyu felsefi bir yolculuğa çıkarıyor
Beşinci kitabı “Aşkın Estetik Halleri/Kamruşepa’nın Büyüsü” ile okuyucuyla ...
Türkiye’de hekim başına çok hasta düşüyor
Sağlık-Sen Genel Başkanı Semih Durmuş, sağlık çalışanlarının aşırı iş ...
Cevizin kilosu 150 liraya dayandı
Son 1 yılda en az yüzde 50 artan kuruyemiş fiyatları tüketicinin cebini ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
DOĞAL OLANI KORUYAMADIĞIMIZDA…
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
HAVA DURUMU VE EKONOMİ
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
FİNLANDİYA VE İSVEÇ'İN OLASI NATO ÜYELİĞİ
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
NİHAYETİNDE BİR DÖRT DUVAR
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
HAYAL OLDU
Esra SARI
Esra SARI
NE OLACAK HALİMİZ?
Murat BALCI
Murat BALCI
MAHKUMUN “KOVİD İZNİ” BİTİYOR
Nesrin YARIM ÖZOĞLU
Nesrin YARIM ÖZOĞLU
SONUNDA AVRUPA BİRİNCİSİYİZ
Nimet KÜLTEKİN
Nimet KÜLTEKİN
MEVSİM GEÇİŞLERİNDE BESLENME
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
TÜRKİYE İLE AB ARASINDA YEŞİL KÖPRÜLER
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
ANKARA’NIN SIĞINAĞI !..
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
İTTİHAT VE TERAKKİ ÜYELERİNİN YARGILANMALARI-VI
Kadriye CİRİTCİ
Kadriye CİRİTCİ
BAYRAM GELMİŞ HOŞ GELMİŞ
Merve ŞAFAK ERGÜN
Merve ŞAFAK ERGÜN
'SU İÇSEM YARIYOR!'
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
“İNSAN BİLGİ İLİŞKİSİ”
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
ÜRETİCİNİN ENERJİSİ…
Burak BALCI
Burak BALCI
NÜKLEER SAVAŞI ÖNLEDİ, EMEKLİ EDİLDİ, SESSİZCE ÖLDÜ!
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
HEZEYAN
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
DİN İLE YOLLARIMIZI YİTİRDİK
Bekir ATACAN
Bekir ATACAN
FRANSA’YA KARŞI ÇOK FRANSIZ MI KALIYORUZ?
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
ZITLIKLAR
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
NOMOFOBİ
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
DAHA MUTLU HİSSETMENİZ İÇİN
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
FERGANA VADİSİ’NDEN TÜRK BİRLİĞİNE
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
ÜLKENİN KALKINMASINDA SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ ÖNEMİ
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
BİSİKLET KÜLTÜRÜ
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Sağlık Yasam
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva