ANA SAYFA GÜNDEM EKONOMİ ŞİRKETLER ÖZEL HABER ANKARA SAĞLIK YAŞAM VİDEOLAR
'Kırmızı uyarı' verilen iller için alınan tedbirler
'Kırmızı uyarı' verilen iller için alınan tedbirler
TİSK'ten asgari ücret açıklaması
TİSK'ten asgari ücret açıklaması
Cumhurbaşkanlığı Kabinesi toplandı
Cumhurbaşkanlığı Kabinesi toplandı
Kırkpınar'ın kültürel meşalesi 661 yıldır yanıyor
Kırkpınar'ın kültürel meşalesi 661 yıldır yanıyor
NASA'dan bir ilk
NASA'dan bir ilk
HABERLER>KÜLTÜR-SANAT
16 Mayıs 2022 Pazartesi - 07:00

'En çirkin yüz' için 3 saat çalışıyorlar

Notre Dame'ın Kamburu'ndaki çirkin karakter Quasimodo'yu bale sahnesinde canlandıran Serhat Yetkinoğlu, her temsil öncesi yaklaşık 3 saat süren plastik makyajla bambaşka biri oluyor.

 En çirkin yüz  için 3 saat çalışıyorlar

Victor Hugo'nun Notre Dame'ın Kamburu romanından uyarlanan balede "dünyanın en çirkin karakterini" canlandıran İzmir Devlet Opera ve Bale Sanatçısı Serhat Yetkinoğlu, her temsil öncesi 3 saatlik zorlu makyaj sürecinin sonunda farklı bir görünüme bürünüyor.

Notre Dame'ın Kamburu, İzmir Devlet Opera ve Balesince sahneye taşınıyor. "Güzeller güzeli" Esmeralda ile kambur, sağır Quasimodo'nun sevgi ve acı dolu hikayesinin etkileyici anlatımında, saatler süren plastik makyajın da çok özel bir yeri bulunuyor.

Çirkin görüntüsünün altında yumuşak bir kalp taşıyan ve Çingene kızı Esmeralda'ya büyük bir hayranlık besleyen Quasimodo karakterini canlandıran balet Serhat Yetkinoğlu, her temsil öncesi makyaj sanatçısı Nurhan Akay'ın sandalyesinde saatlerini geçiriyor.

Sanatçının yüz kalıbını çıkaran, modelajını ve tasarımını tamamlayan, ardından da farklı plastik makyaj malzemelerinden dökümler gerçekleştirerek aylar süren bir çaba sonucu "prosthetic silicone mask" hazırlayan Akay, gösteriden önce yaklaşık 3 saatlik bir çalışmayla bu tasarımı baletin yüzüne yerleştiriyor.

Akay, tasarımı balete uyarladıktan sonra yeniden boyama işlemi gerçekleştiriyor ve makyajını tamamlıyor.

Ayna başında geçen saatler boyunca her fırça darbesiyle Quasimodo rolüne daha çok yaklaşan balet Serhat Yetkinoğlu, sahneye çıkıyor.

Yetkinoğlu,  İzmir Devlet Opera ve Balesinde 22 yıllık profesyonel sanat yaşamı boyunca önemli karakterlere hayat verdiğini, Quasimodo'nun da o karakterler arasında çok özel bir yeri olduğunu söyledi.

Notre Dame'ın Kamburu için 2 ay boyunca çalıştıklarını ifade eden Yetkinoğlu, eserin görsel şölene dönüşebilmesi için teknik ekip, kreatör, koreograf ve sahne amirinin de çok büyük emek sarf ettiğini kaydetti.

Yetkinoğlu, Quasimodo makyajının uzun bir süreç sonunda ortaya çıktığını ifade ederek, şöyle konuştu:

"Bu makyaj için makyözümüz Nurhan (Akay) Hanım önce bir çalışma hazırladı. Avrupa standartlarında ve sağlık standartlarının üst seviyede olduğu bir malzeme seçti. 10 günlük bir çalışmayla önce yüz kalıbı alındı. Sonra plastik makyajı yaparak bir haftalık bir çalışma sonunda bu makyajı benim için özel yaptı. Makyaj sanatçımız her temsilden önce 2,5-3 saat önce gelip bu makyajı benim yüzüme yerleştiriyor ve ben temsile sonra başlayabiliyorum. Çok detaylı, çok ince düşünülmüş ve çok zor ama sonunda mutluluk finali var. Her şey o alkışı alabilmek için."

Latincede "eksik-tamamlanmamış adam" anlamına gelen Quasimodo ismi verilen karakteri bale sahnesinde canlandırmanın önemine dikkati çeken Yetkinoğlu, "Benim için balenin en önemli özeliklerinden biri karakteri canlandırabilmek. Canlandırabilmek için de vücudunuzu o karaktere uydurmanız gerekiyor dans ederken. Bu da işin en büyük ve en keyifli yanıydı." dedi.

Yetkinoğlu, toplumun "çok çirkin" bulduğu Quasimodo'nun sevgisini çok güzel yaşattığını söyleyerek, "Bu zaten yaşanabilecek ve olmasını istediğimiz bir şey, sevgimizi gösterebilmek. Bu kadar toplumdan dışlanmış bir karakterin bu kadar sevgiyle kendini anlatabilmesi gerçekten çok güzel." diye konuştu. 

"Çirkin olduysa hedefine ulaşmıştır"

Filmler için hazırladığı makyaj tasarımlarıyla birçok ödül kazanan sanatçı Nurhan Akay ise güzel sanatlar lisesini tamamladıktan sonra Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Tasarımı Bölümünü bitirdiğini söyledi.

İnsan bedeni üzerinde "üç boyutlu illüzyon yaratmayı" ve Special Effect (Özel Efekt) makyajı çok sevdiğini anlatan Akay, her tasarım öncesi makyajı yapılacak karakter üzerinde uzun süreli çalıştığını ve bilgi topladığını belirtti.

Profesyonellik alanının plastik makyaj olduğunu ve 2013'ten bu yana İzmir Devlet Opera ve Balesinde çalıştığını ifade eden Akay, Quasimodo karakteri için de uzun zaman araştırma yaptığını dile getirdi.

Hazırlık aşamasının uzun sürdüğüne dikkati çeken Akay, sürece ilişkin şu bilgileri verdi:

"Birçok malzeme var kullandığımız. Birbiri ardına dökümler yaptığım günler oldu. Belirli bir kuruma ve donma süresi var. Farklı malzemelerle önce baletin yüz kalıbını aldım, alçı dökümünü yaptım sonra üstüne modelaj çalışması gerçekleştirdim. Burada gördüğünüz maskenin hamur gibi bir malzeme ile modelaj çalışmasını tamamladım. Daha sonra ters dökümü, iç dökümü sonra başka bir malzemeyle döküm, böyle uzun bir süreç. Ben çok keyif alıyorum benim için zor değil. Aksine böyle işler daha çok olsa daha çok keyif alacağım. Makyaj, zaten o kişinin role girmesinde katkısı olan unsurlardan birisi. Çirkin olduysa hedefine ulaşmıştır."

Nurhan Akay, en büyük hayalinin dünyanın en ünlü sirklerinden bir olan Cirque du Soleil gibi bir organizasyonda çalışmak olduğunu dile getirdi.

"Hataya yer yok"

Eserin koreografisi ve librettosunu Armağan Davran ile birlikte üstlenen Volkan Ersoy da öyküye Quasimodo'nun gözünden baktıklarını belirterek, "Çok zor süren bir plastik makyaj serüveninden sonra bir bale sanatçısını Quasimodo'ya dönüştürüyoruz. Bale gibi çok estetik bir sanat dalında kambur bir insanı canlandırmak zaten çok zor bir işti. Onun estetik hale gelmesi, seyirciler tarafından bunun bale olarak algılanması çok zor bir iş olsa da bunun üstesinden geldik ki 10 yıldır eser kapalı gişe devam ediyor." dedi.

Oldukça zahmetli bir işi başardıklarını anlatan Ersoy, baletin sahnede sadece yürümediğini, ciddi bir bale tekniğiyle çalıştığını ve aylar boyu role hazırlandığını dile getirerek, "Bale mükemmelleştirme sanatı, hataya yer yok. En ufak bir denge kaybı düşmenize neden olur. Bale sanatının, plastik sanat ve diğer güzel sanatlarla birleşerek böyle bir esere dönüşmesi heyecan verici." diye konuştu. (AA) 

 

 

 
TRT Radyoları kuruluşunun 95. yılını kutladı
 
Halk ozanı Aşık Mahzuni Şerif'in vefatının üzerinden 20 yıl geçti
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
TRT Radyoları kuruluşunun 95. yılını kutladı
Türk radyoculuğunun 95 yıllık geçmişinden yol alarak Türkiye'nin sesini ...
Ev hanımı ve öğretmenlerden oluşan ekip 19 Mayıs'a hazırlanıyor
Sinop'ta ev hanımı ve öğretmenlerden oluşan halk oyunları ekibi, 19 Mayıs ...
Türk dünyasının önemli isimleri çocuklara anlatılacak
Bursa Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosunun, çocuklara Türk dünyasının ...
 
Şuşa'da "Harıbülbül" folklor festivali yapıldı
Ermenistan'ın işgalinden kurtarılan Karabağ'ın sembol şehri Şuşa'da, 5. ...
Gramy ödüllü sanatçı İstanbul'da konser verecek
Cazın efsane sesi olarak kabul edilen Dianne Reeves, İstanbul Kültür Sanat ...
Asırlık çınarlar yeniden "kitap açtı"
Kocaeli Kongre Merkezi'nde yarın kapılarını açacak 12. Kocaeli Kitap Fuarı ...
 
Çini ustası, eserlerini resim ve gravürle zenginleştiriyor
Kütahyalı geleneksel el sanatları ustası Mesut Gürbüz, çocukluğunda başladığını ...
Osmanlı'nın bal merkezi: Balkapanı Han
İki imparatorluk gören, Osmanlı döneminde bal toplama ve dağıtım üssü ...
Halide Edip Adıvar'ın yağlı boya tablosuna ulaşıldı
Türkiye’nin Prag Büyükelçisi Egemen Bağış ve eşi Beyhan Bağış, Cumhuriyet ...
 
TİCARİ HAYAT GAZETESİ
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
YAZARLAR
Ebru BALIKÇI
Ebru BALIKÇI
TATİLE GİTMEK LÜKS OLDU
Bünyamin ALTINTAŞ
Bünyamin ALTINTAŞ
TİCARİ KREDİDE DÖVİZ ŞARTI
Oğuzhan SARI
Oğuzhan SARI
TATİL Mİ? O DA NE?
Prof.Dr. Esat ARSLAN
Prof.Dr. Esat ARSLAN
'MİLLET İTTİFAKI'NIN ÖNERİSİ: 'FRANSIZ YARIBAŞKANLIK MODELİ'
Seda TOLMAÇ
Seda TOLMAÇ
KADINLAR EN ÇOK PSİKOLOJİK ŞİDDETE MARUZ KALMIŞ
Fatmanur ÇOLAK
Fatmanur ÇOLAK
EVLİLİKTE MUTLULUĞUN SIRRI NEDİR?
Esra SARI
Esra SARI
KİTAP ALMAK BİLE ZOR
Murat BALCI
Murat BALCI
ENFLASYON TATİLİ DE VURDU
Nesrin YARIM ÖZOĞLU
Nesrin YARIM ÖZOĞLU
GERÇEKTEN BUĞDAY SORUNU YAŞANIR MI?
Merve ŞAFAK ERGÜN
Merve ŞAFAK ERGÜN
DOĞRU BİLİNEN DİYET EFSANELERİ
Mert Can DUMAN
Mert Can DUMAN
KRİZ YENİ FIRSATLAR DOĞURUYOR DERKEN
R.Bülend KIRMACI
R.Bülend KIRMACI
TÜRKİYE, HEPİMİZDEN BÜYÜKTÜR! (SİYASETİN PROGRAMINDA NELER OLMALIDIR?)
Hüseyin ALPASLAN
Hüseyin ALPASLAN
İTTİHAT VE TERAKKİ ÜYELERİNİN YARGILANMALARI-IX
Kadriye CİRİTCİ
Kadriye CİRİTCİ
GÖNÜL ALMAK
Hatice KARATAŞ
Hatice KARATAŞ
GIDA İSRAFINA DİKKAT
Mustafa YILDIZ
Mustafa YILDIZ
İSLÂM'DA İLK ORTAYA ÇIKAN FARKLI SİYASİ EKOLLER
Dursun ERKILIÇ
Dursun ERKILIÇ
İŞ İNSANI FESİH ZEKİ MERT’İN BAŞARISI…
Nimet KÜLTEKİN
Nimet KÜLTEKİN
MEVSİM GEÇİŞLERİNDE BESLENME
Burak BALCI
Burak BALCI
NÜKLEER SAVAŞI ÖNLEDİ, EMEKLİ EDİLDİ, SESSİZCE ÖLDÜ!
Arda ÇELİK
Arda ÇELİK
HEZEYAN
Ömer AĞAÇLI
Ömer AĞAÇLI
DİN İLE YOLLARIMIZI YİTİRDİK
Bekir ATACAN
Bekir ATACAN
FRANSA’YA KARŞI ÇOK FRANSIZ MI KALIYORUZ?
Hatice TOPÇU
Hatice TOPÇU
ZITLIKLAR
Büşra ÇİNKAYA
Büşra ÇİNKAYA
NOMOFOBİ
Şira Yıldız ASAN
Şira Yıldız ASAN
DAHA MUTLU HİSSETMENİZ İÇİN
İsmail CİNGÖZ
İsmail CİNGÖZ
FERGANA VADİSİ’NDEN TÜRK BİRLİĞİNE
Hasan AKGÜL
Hasan AKGÜL
ÜLKENİN KALKINMASINDA SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ ÖNEMİ
Duran AKKAYA
Duran AKKAYA
BİSİKLET KÜLTÜRÜ
Ceyhun Özgür
Ceyhun Özgür
ÇALIŞAN EMEKLİNİN MAAŞINDA KESİNTİ OLUR MU?
Ayşe Aybike Yılmaz
Ayşe Aybike Yılmaz
VEJETARYEN BESLENMESİ
Burcu ŞEN
Burcu ŞEN
NE KUTLADIĞIMIZI BİLİYOR MUYUZ?
Av. Zeynep YETİŞGİN
Av. Zeynep YETİŞGİN
HATIR İÇİN YOLCU ALIMINDA ARAÇ İŞLETENİN SORUMLULUĞU
Gülçin KARLI İPEK
Gülçin KARLI İPEK
İLKLERİN KADINI SABİHA RIFAT GÜRAYMAN
Hicret TÜRKMAN
Hicret TÜRKMAN
KOMŞULUK ÖLMESİN
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
Ceren Tuğçe ÖZDEMİR
ENDİŞE VERİCİ!
Gamze Nur ERGİL
Gamze Nur ERGİL
BABA’YA İTHAFEN
Fatma Sena YAMAN
Fatma Sena YAMAN
SEVİNCİ ŞÜKÜR, ÜZÜNTÜSÜ SABIR
Serkan KUMDAKÇI
Serkan KUMDAKÇI
SEYRE DEVAM
Can Berk KANAT
Can Berk KANAT
DİŞİYİ KİŞİ YAPALIM!
Esra  YAZDIÇ DEMİR
Esra YAZDIÇ DEMİR
ŞALVARIYLA KÜRSÜYE ÇIKIYOR, AKADEMİSYENLERİN YAPAMADIĞINI YAPIYOR
Şahap YILMAZ
Şahap YILMAZ
İŞ PLANI NEDEN ÖNEMLİ?
Ali Asker DEMİRHAN
Ali Asker DEMİRHAN
YENİ TORBA KANUN TASARISININ VERGİ HÜKÜMLERİ
Mehmet GÖKTÜRK
Mehmet GÖKTÜRK
GERÇEĞİ HAKARET SAYMAK!
Abdurrahman SAĞKAYA
Abdurrahman SAĞKAYA
DEVLET HİZMET SATIN ALMALI
Oktay TAŞ
Oktay TAŞ
İŞİMİZ FİYAKA!
Cihangir TÜRKMEN
Cihangir TÜRKMEN
İHTİYAÇLARIM VE REFERANDUM
İsmet ORHAN
İsmet ORHAN
ÜÇ MUAMMADA... İLKLER NELER OLUYOR?
Sedat ERİŞ
Sedat ERİŞ
HALKIN BİLİNÇALTINDAKİ SORULAR-4
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA TİCARİ HAYAT
Ana Sayfa Gündem Ekonomi Şirketler Özel Haber Ankara Sağlık Yasam
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva